Diumenge, a Begues viurem una nova jornada de solidaritat. Al matí gaudirem al passeig de l’Església de les activitats a favor de la Marató de TV3, que enguany està dedicada a la salut sexual i reproductiva. Diumenge refermarem, doncs, la nostra generositat com a poble amb un esdeveniment que, arreu del país, commou milions de cors en cada edició.

Serà el primer cop, en els més de trenta anys de la Marató de TV3, que es tracti la salut sexual i reproductiva. Es tracta d’un conjunt de patologies que, segons els experts, afecta uns tres milions de persones al nostre país i que, tot i això, són encara desconegudes, especialment entre la població jove i adolescent.

Parlem d’afeccions i complicacions relacionades amb l’aparell reproductor, la medicina reproductiva i les vinculades a l’embaràs i el part, entre d’altres, malalties que afecten greument la qualitat de vida de les persones, especialment de les dones. És per això que us convido a tots i a totes a participar d’aquesta Marató amb més interès que mai.

També vull destacar la implicació de les entitats de Begues en aquesta jornada solidària. No només d’aquelles que diumenge muntaran una parada al passeig de l’Església per recaptar fons, sinó també d’aquelles que en recapten en les seves pròpies actuacions, com el grup de teatre SpaiDart o la Coral Montau.

La solidaritat de les entitats i de la ciutadania de Begues no només contribueix a la recaptació de fons, sinó que també envia un missatge potent sobre la força col·lectiva del municipi per afrontar desafiaments importants. Amb aquesta participació activa, Begues es converteix en un exemple inspirador de com la solidaritat local pot tenir un impacte significatiu en causes de salut global.

Moltes gràcies a tothom per fer del nostre país un lloc millor amb la vostra solidaritat.