Aquest és un dels projectes més destacats de l’Ajuntament de Begues posats en marxa aquesta legislatura
Ja han començat els treballs de la primera fase del futur parc metropolità de Begues que se situarà entre els sectors de la Parellada i la Costeta. Aquest és un projecte especialment il·lusionant per molts motius. El primer és pel seu origen ja que aquesta és una proposta que neix directament del Consell Municipal d’Infants i que, per tant, és fruit de la participació i de les aportacions dels beguetans i beguetanes més joves.
Però, a més, és un projecte que ens aporta molt pel que fa a algunes de les principals línies estratègiques municipals: oferirà activitats de lleure a l’aire lliure i estarà plenament interrelacionat amb les activitats que es desenvolupin al centre cívic; serà un espai per al coneixement i la descoberta per a infants i joves i ens aproparà més, en definitiva, al model de municipi que perseguim. El nostre poble té tots els ingredients per tal d’oferir uns nivells molt elevats de qualitat de vida i en la nostra mà està saber aprofitar-ho.
De la mateixa manera serà una actuació que, econòmicament, està en sintonia amb la manera en la que gestionem els recursos públics des de l’Ajuntament. La despesa prevista és de 1.291.000 € dels quals el consistori només haurà de fer-se càrrec de 365.000 € ja que la resta correrà a càrrec de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). I el més important, un cop finalitzat el projecte serà també l’AMB qui es farà càrrec de la gestió integral de la vegetació, el mobiliari, les instal·lacions, els paviments i els elements construïts; així com la promoció del parc de Begues a través de la dinamització d’activitats i propostes educatives, convertint-lo en un espai de connectivitat ecològica entre l’entorn urbà i els diferents entorns propers, com l’agrícola i el forestal.
Tanmateix passarà a formar part de la Xarxa de Parcs Metropolitans, formada per 47 parcs de 27 municipis.
Personalment em sento molt orgullosa d’aquest projecte. Amb una despesa molt inferior a la que hauríem d’assumir per nosaltres mateixos, posem en marxa una proposta que dóna continuïtat a la nostra trama urbana i que aporta un nou espai per a l’esport, la salut i el lleure. Només ha començat a caminar, però no tinc cap dubte de que aquest serà un lloc de referència en un futur immediat per a tots els beguetans i les beguetanes.