A les portes de canviar d’any us convido a fer un cop d’ull als fets més destacables de l’activitat municipal de 2015

 

Si hagués de resumir el 2015 pel que fa al treball realitzat des de l’Ajuntament de Begues probablement destacaria en primer lloc la importància que ha tingut la negociació i el treball entre administracions. Aquesta part menys brillant de la tasca d’un consistori ha estat, al cap i a la fi, la que probablement ens ha portat algunes de les actuacions més notables de les que s’han dut a terme al llarg dels passats 12 mesos.

Alguns dels objectius que ens hem marcat, com l’arribada de nous serveis o la millora d’infraestructures, no depenen del nostre Ajuntament o no són una responsabilitat exclusiva. Però posem alguns exemples. L’arribada enguany de la fibra òptica ha estat un treball en el que ha estat necessària la nostra insistència, però que depenia de les operadores de telefonia. O l’increment de trajectes en hora punta dels autobusos requeia sobre el departament corresponent de la Generalitat de Catalunya.

La nostra responsabilitat s’ha centrat doncs en trucar de manera insistent a les portes de les empreses i administracions, en reunir-nos sempre que ha estat necessari i en ser la veu i la cara de les necessitats de les centenars de persones que ens heu animat a continuar reclamant. Gràcies a aquesta insistència han arribat també fites com l’inici dels treballs de restauració de la Pedrera Montau II o les diferents millores de les que ha estat objecte la carretera BV-2041.

No ens conformem, com hem reiterat en nombroses ocasions, amb el que s’ha aconseguit. Seria massa fàcil creuar-nos de braços i pensar que allò que no es troba dins de la nostra responsabilitat directa no ens ha de preocupar. La nostra responsabilitat directa són les persones que viuen a Begues i, siguem o no competents, hem de posar tots els nostres esforços en allò que els preocupa.

Deixant de banda la insistència, el segon concepte que crec que marca l’any 2015 al nostre poble és la solidaritat. L’explosió que es registrava al carrer Major el passat mes de juliol ha estat un dels majors accidents registrats mai a Begues. Tot i que ens hem de sentir afortunats perquè no va deixar danys personals de gravetat, els desperfectes materials van ser prou importants i nombrosos com per posar a prova la capacitat del poble per bolcar-se amb els que més ens necessiten. I crec que podem afirmar que vam passar l’examen amb una molt bona nota.

Des del primer moment els veïns i veïnes vam posar tot el que teníem al servei dels que havien perdut tant. La bona voluntat i l’esforç personal van servir per a fer més senzilla una situació tan complexa.

I en la línia d’aquesta mateixa idea voldria ressaltar com a tercera qüestió notable d’aquest 2015 l’empenta de la nostra societat civil i de les entitats i associacions que la conformen. Les ganes de participar i de fer participar són una constant en la nostra vida cultural, esportiva o lúdica. Enguany no ha estat una excepció. Gràcies a aquest treball hem esdevingut, per exemple, plaça castellera de 9, però també hem gaudit de celebracions com la nostra Festa Major cada cop més variades i obertes o hem participat de proves esportives que esdevenen més populars en cada edició.

Han estat moltes coses més les que han omplert el dia a dia de la nostra població, però un any és impossible d’encabir en un text. El que sí que podem dir és que ha estat, ara que el tanquem, un any molt complex però bo per a Begues, en el que hem lluitat molt i ens en hem sortit amb esforç i perseverança.

Des de demà treballarem per a que el 2016 també sigui bo i encara millor.