La nova tarifa plana que afecta a la majoria de títols de viatge és un primer pas per a més millores en el transport públicc
Aquests propers mesos han de marcar un punt d’impàs en el servei del transport públic a Begues per als propers anys. Si al setembre del 2018 es feia efectiu un increment del 40% en el nombre d’autobusos que tenim a la nostra disposició, aquest passat mes de gener començava a fer-se efectiva la creació d’una zona única entre la primera i la segona corona del transport metropolità. En aquesta primera fase del procés s’ha posat en marxa una tarifa única per als 36 municipis que formem part de l’Àrea Metropolitana de Barcelona gràcies a la qual podem fer servir entre les dues zones la major part de títols de transport pagant el preu de la zona 1.
M’agradaria posar de rellevància el paper que hem jugat els 18 municipis de la segona corona insistint de manera reiterada per tal d’aconseguir que comencés tan aviat com fos possible a ser realitat aquesta integració. De la mateixa manera hem de subratllar el paper que ha jugat la Generalitat de Catalunya, que ha estat clau per tal de fer possible l’inici del procés.
Ens trobem precisament en el punt de sortida d’un camí que estic convençuda que ens haurà de permetre continuar millorant el transport públic a Begues. Més enllà d’avantatges econòmics, formar part d’una zona única metropolitana ens ha de facilitar aconseguir un transport públic que estigui a l’alçada del que tenen a la seva disposició la resta de poblacions.
Amb especial èmfasi en les darreres legislatures, per a l’Ajuntament de Begues la mobilitat és una de les grans prioritats. Volem crear les bases que permetin que els beguetans i les beguetanes, de manera individual, es replantegin la manera en la que es desplacen i que apostin per mitjans més respectuosos pel medi ambient i més saludables.
Aquesta línia de treball té molts fronts. La promoció i millora del transport públic n’és un i important, però no l’únic. També hem de sumar d’altres mesures com la creació de vies dissenyades a la mida de vianants i ciclistes, com el nou Camí Ral; la instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics o les bonificacions a l’impost sobre vehicles de tracció mecànica per als vehicles menys contaminants. La idea final és que tothom tingui les eines disponibles per a caminar i per a fer servir la bicicleta o el transport públic en els seus desplaçaments pel municipi o a per arribar a d’altres poblacions.
Estic segura que aquest és el futur cap al qual ens adrecem i, ara, hem fet una passa més per arribar-hi.