Des de fa molts anys, Begues ha estat envejat per la seva situació privilegiada, enmig d’una zona natural que ha atret (i continua fent-ho) a turistes i visitants que, en molts casos, han acabat establint aquí la seva llar. Un entorn natural amable i agradable que també s’ha d’estendre a la trama urbana. I en això hem treballat sempre i ho continuem fent cada dia.

Un municipi urbanísticament amable és aquell que crea zones de centralitat cívica i ciutadana, prioritzant el benestar i la seguretat de les persones per sobre dels vehicles. Això implica dissenyar els espais públics de manera que siguin accessibles, còmodes i segurs per als vianants i ciclistes. Indubtablement, això millora la qualitat de vida i el benestar de la ciutadania, promovent una mobilitat més sostenible i segura.

Treballem incansablement per tenir un municipi cada dia més adaptat a les persones, amb un espai públic de qualitat. En trobem constants petites proves, com les actuacions de millores en voreres o els treballs de millora de l’asfaltatge que hem fet recentment a diversos carrers de Begues Parc, per citar tan sols alguns exemples.

Però, sobretot, es palesa en les obres de remodelació de l’avinguda Torres Vilaró, les quals són ja en la seva recta final. Quan s’enllesteixin, la ciutadania de Begues gaudirà de la pacificació d’una de les principals vies del municipi, on podran conviure de forma cívica, sostenible i segura els vianants, les bicicletes i els vehicles.

Un objectiu semblant al que aconseguirem amb les obres de pacificació que durem a terme enguany al tram central del carrer Ferran Muñoz, concretament a banda i banda del passeig de l’Església. L’objectiu d’aquests treballs també és la pacificació del trànsit i la priorització dels vianants en una zona de màxima confluència ciutadana, de pas cap a l’escola, la llar d’infants o l’eix comercial del centre.

En resum, volem continuar fent de Begues un municipi més amable amb les persones, més segur i sostenible, on els ciutadans se sentin a gust i els visitants vinguin pel nostre entorn natural, però també pel plaer de passejar pels nostres carrers i, de retruc, gaudir de la nostra oferta comercial i d’activitats.

No se’ns acaben les idees i continuem encetant nous projectes de millora per al poble!