En moments com aquests, és crucial reconèixer i agrair els gestos que tots estem fent. Entenem que ajustar els nostres hàbits diaris pot ser un repte, però és un petit esforç en comparació amb la preservació dels nostres recursos hídrics i el benestar de la nostra comunitat.

A hores d’ara, no cal que us digui que ens enfrontem a una greu situació d’emergència per sequera que afecta a tot Catalunya. Soc conscient que tots i totes sabeu que els nostres embassaments estan arribant a nivells alarmants i que cal que redoblem els esforços per sortir d’aquesta crisi de recursos hídrics.

Sé que ho sabeu, però deixeu-me insistir-hi. Perquè cada acció que fem per estalviar aigua és un pas més a favor del nostre entorn i de tots nosaltres. Gestos com reduir el temps de dutxa o vigilar l’ús de la cisterna del lavabo són passos crucials que tots podem prendre en l’àmbit domèstic. Però encara més: complint amb les mesures decretades i deixant de banda el “per una mica d’aigua, no passa res”. Aquesta vegada “sí que passa”; cada gota, compta!

L’estalvi d’aigua és un deure individual i col·lectiu. Com a poble, hem de treballar junts per promoure pràctiques sostenibles en l’ús de l’aigua. Per això hem posat en marxa a les xarxes socials municipals diverses campanyes per fomentar hàbits que redueixen el consum d’aigua, o bé indicar què es pot fer i que no en l’actual fase d’emergència per sequera.

Des de l’Ajuntament hem anat aplicant totes aquelles restriccions que han vingut marcades per les successives mesures contra la sequera, alhora que hem aplicat un pla d’estalvi que ja està donant els seus fruits. Amb l’Àrea Metropolitana i Aigües de Barcelona estem treballant colze a colze per reduir consums, preveure inversions que ens ajudin a afrontar el futur i, quan calgui, aplicar les sancions que corresponguin davant dels incompliments a les mesures decretades.

Sé que, amb l’esforç de tots i totes, ho aconseguirem. Un cop més, tornarem a demostrar la força del treball en equip. Aquesta vegada ens hi juguem massa per no intentar-ho.