La millora en els indicadors de la pandèmia ens anima a plantejar el retorn a una certa activitat social i cultural, tot i que amb les limitacions que ens marca el PROCICAT

 

Cada dia sabem una mica més sobre la pandèmia i sobre la manera en què hem d’actuar per tal de conviure amb ella mentre estigui entre nosaltres. Després de tres onades hem aprés com d’important és la prevenció i l’aplicació de mesures de seguretat. I avui en dia som plenament conscients de que, de moment i fins que la vacunació no hagi arribat a una immunitat de grup, tot el que avancem pot retrocedir-se en poques setmanes.

Davant d’aquesta realitat hem de ser flexibles i reflexius, necessàriament, i caminar o tirar enrere en funció del que ens diguin les dades de cada moment. Així ho fem des de l’Ajuntament de Begues, sense perdre de vista en tot moment la seguretat de les persones com a primera prioritat. La millora en els indicadors ens ha portat a reprendre, per el moment, algunes activitats i a treballar en la possibilitat de recuperar encara alguna més. La gent gran de l’Espai Nou ha pogut participar ja d’algunes activitats físiques i s’han programat novament representacions al Teatre El Goula. Al mateix temps, s’han permès algunes activitats de les entitats esportives i culturals ubicades en equipaments municipals, seguint els seus responsables en tot moment el que marquen les pautes i indicacions establertes pel PROCICAT. Són passes prudents, ho sabem, però són les que ara per ara podem donar de manera ferma i segura.

Treballar amb aquesta provisionalitat no és senzill. Des del consistori hem organitzat i preparat nombroses propostes que finalment no s’han pogut dur a terme per les recomanacions sanitàries. Però, a més, cada activitat suposa un treball de planificació previ molt superior a l’habitual ja que hem de contemplar tots els escenaris possibles i establir totes les mesures sanitàries que siguin necessàries.

Organitzar una activitat, avui en dia, suposa doncs gran un esforç amb el risc, a més, de que finalment les condicions no permetin la seva celebració. Voldria destacar tota aquesta feina soterrada i poc visible que s’ha fet i que continuem fent tot l’equip municipal amb la voluntat de portar la normalitat fins on ens sigui possible dins d’un context anormal.

Finalment, crec que és essencial tornar a insistir en el paper que tots i totes juguem en la lluita contra la pandèmia. La COVID-19 precisa de nosaltres per estendre’s i, en la mesura en que sigui possible, hem de ser curosos i prendre totes les precaucions tant per la nostra pròpia salut com per la de les persones que ens envolten. El temps transcorregut ha provocat un desgast emocional i un cansament que podria ser un perill en aquesta recta final que afrontem. Ara no ens podem fallar a nosaltres mateixos. Mantinguem-nos ferms i amb el millor ànim que podem tenir!