La Festa de la Gent Gran ens recorda tot el que li devem a aquest col·lectiu
Per a un municipi com Begues, que es desenvolupa mirant al futur però amb un peu sempre en el nostre passat, la nostra gent gran és un dels principals patrimonis amb els quals comptem. Els avis i les àvies del nostre poble són la nostra família, però són també les persones que han ajudat més a fer del nostre poble el que és avui en dia. El seu treball ha fet possible que el municipi hagi avançat i el seu tarannà i el seu afecte han permès que siguem la societat activa i propera que hem arribat a ser. Però, el que és més important, a dia d’avui són un dels grups més actius i més participatius dels que comptem i han esdevingut un motor imprescindible per a la nostra vida associativa, cultural o social.
Per tots aquests motius està més que justificat que els hi dediquem un homenatge com el que els hi retrem a la Festa de la Gent Gran que celebrem aquest diumenge. Aquesta celebració és més que una simple trobada lúdica, és un dia per a recordar a aquest col·lectiu com d’importants són per a tots els seus veïns i veïnes.
Coincideix a més enguany aquesta festa amb la recent posada en marxa de les obres per a la construcció del futur Centre de Prestació de Serveis per a la Gent Gran, un dels projectes més importants dels darrers anys dels que hem promogut des de l’Ajuntament de Begues.
Si fa uns anys aconseguíem donar un nou impuls al lleure i als serveis per a aquest segment de la població amb la creació d’unes noves instal·lacions per a l’Espai Nou al Centre Cívic El Roure, ara ens proposem anar més enllà amb aquest futur equipament. Allà trobaran també serveis essencials per a la seva qualitat de vida al centre d’atenció diürna que acollirà i dues unitats de convivència per a poder continuar vivint al nostre poble tinguem l’edat que tinguem. Serà a més un centre amb una gestió totalment pública que buscarà que les persones que hi resideixin mantinguin la màxima independència i tinguin les condicions més properes possibles a les de les seves pròpies llars.
Sempre diem que viure a Begues és tot un privilegi. Per aquest motiu considerem que hem de fer tot el possible per a que aquelles persones que més han fet perquè sigui així no hagin de renunciar al seu poble quan es facin grans. Dia a dia estem més a prop d’aconseguir-ho.