La promoció de l’activitat física i dels hàbits saludables és una prioritat per al municipi
Un dels principals projectes de la legislatura, la creació dels nous vestidors de la zona esportiva, es troba en la seva recta final. Les obres avancen a bon ritme i s’espera que aquest estiu ja es puguin fer servir.
Per a l’Ajuntament de Begues aquests treballs són molt més que una actuació que millora les prestacions d’aquest espai. Tenim tota la confiança en que si potenciem els equipaments esportius, promovem també quelcom tan important com és l’activitat física entre tots els beguetans i beguetanes. Si més no aquesta és una de les principals línies d’actuació del govern municipal en els darrers anys.
Segons reflecteix un estudi de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), el sedentarisme amenaça avui en dia la salut d’un de cada quatre adults a tot el món. Sens dubte la falta d’activitat física és un problema de primer ordre i com a tal les administracions ens hem d’implicar en posar-li fre.
Des de l’Ajuntament de Begues en som conscients i estem actuant en conseqüència. Entre les mesures més destacables que hem promogut destacaria la recuperació de la gestió directa sobre la piscina municipal per a millorar els serveis que ofereix; la instal·lació d’un circuit d’exercici a l’aire lliure a l’entorn del Camí Ral; la creació d’una pista de pàdel o la reforma del skatepark en són alguns exemples. La idea és senzilla: volem posar l’esport a l’abast de totes les persones del municipi.
A més, al nostre poble tenim la fortuna de disposar del millor equipament esportiu del qual podem gaudir: el nostre entorn natural. Més enllà de la celebració de proves com la recent Ultra Trail BCN o de la marxa en BTT 5 Pics, també ens hem esforçat per a disposar d’espais, com és el parc de La Costeta que només fa unes setmanes s’ha posat al servei del poble, que ens conviden a posar-nos en moviment.
Tenim les eines. Aixequem-nos i posem-nos en moviment. La nostra salut ens ho agrairà.