A Begues estem plenament compromesos amb l’estalvi d’aigua; hem fet la nostra feina, però encara cal fer més esforços per evitar les restriccions al consum que podrien venir en fases posteriors d’emergència.

La setmana passada, rebíem la notícia que la pressió de l’aigua al poble es reduirà, ja que som un dels cinc municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona que, el passat desembre, superàvem el límit màxim de 200 litres per persona i dia, marcat en la fase d’emergència per sequera en la qual estem a punt d’entrar a tot Catalunya.

Tot i que una notícia com aquesta podria causar cert neguit, segons les informacions que ens han fet arribar des d’Aigües de Barcelona i l’Àrea Metropolitana, aquesta mesura no hauria de tenir un impacte significatiu en els hàbits quotidians de cada casa. I és que la reducció de la pressió d’aigua es fa notar amb més intensitat en plantes elevades, a les quals l’aigua necessita més pressió per arribar. En tractar-se d’un poble amb predomini de plantes baixes i edificis de poca alçada, es preveu que l’afectació hagi de ser mínima.

Ara bé, els avantatges ens asseguren que poden ser molt profitosos, ja que una reducció controlada del cabal (per franges horàries o zones) pot ajudar a reduir notablement el volum global d’aigua consumida al poble.

A Begues estem plenament compromesos amb l’estalvi d’aigua; hem fet la nostra feina, però encara cal fer més esforços per evitar les restriccions al consum que podrien venir en fases posteriors d’emergència.

Hem adoptat mesures significatives per estalviar aigua, aplicant totes les disposicions emeses en les diferents etapes d’aquesta sequera, però també impulsant accions excepcionals com és l’increment de l’ús de les aigües freàtiques o la suspensió del reg del Camp Municipal d’Esports. Una xifra significativa: en un any, hem reduït el consum públic d’aigua a Begues en un 35%. És a dir, que l’Ajuntament ha aconseguit reduir en més d’una tercera part la seva factura d’aigua, aplicant mesures d’estalvi en el consum en edificis municipals i usos públics.

En l’àmbit individual, la ciutadania també ha fet els deures. Prova d’això és el descens progressiu en el consum d’aigua. Si fa un any, en global, estàvem utilitzant 240 litres per persona i dia, al novembre ja havíem reduït a 213 litres. Tot i això, som conscients que aquestes xifres encara són massa elevades. Per això, és imperatiu que tots continuem redoblant esforços i consolidem la tendència a la baixa fins a situar-nos per sota del límit permès.

Tots estem involucrats en aquesta situació, i la importància d’estalviar aigua no pot ser subestimada. La col·laboració de tothom és essencial, perquè ens hi juguem molt.