En conjunt i de la mà, fem de Begues un poble millor per a tothom. Perquè els que hi vivim ens en sentim orgullosos, i perquè els que ens visiten es quedin amb les ganes de repetir.

Cada any em fa molta il·lusió presentar el Carnestoltes de Begues. Però, aquest any, em fa més il·lusió que mai. Primer, perquè tindrem una festa de Carnaval ampliada i, en segon lloc, perquè això és fruit del treball conjunt entre l’Ajuntament, entitats del municipi i ciutadania.

Em plau anunciar-vos que, gràcies a la bona feina conjunta entre els serveis tècnics de Cultura i un grup d’entitats i ciutadania aplegats en un grup de treball específic de Carnestoltes, enguany tindrem una festa que recuperarà activitats tradicionals en dates assenyalades com el Dijous Gras o el Dimecres de Cendra.

Demà, i per obrir boca, el Francesc Sánchez ens parlarà a l’Escorxador d’un aspecte del Carnestoltes específicament beguetà: el ball de novençans. Dijous següent, Dijous Gras, hi haurà el pregó del rei Carnestoltes, mentre que dissabte següent tindrà lloc la gresca de la rua de disfresses i comparses pels carrers del municipi.

Finalment, el Dimecres de Cendra es farà el judici al rei Carnestoltes i l’enterrament de la sardina, un acte amb el qual començarà la Quaresma, període que culminarà en la Setmana Santa.

Com veieu, el Carnaval d’enguany recupera l’essència de la festa, un exemple de com ens reinventem i com treballem en equip per donar resposta a les ganes que tots tenim per treballar pel poble i enriquir el nostre calendari festiu i tradicional.

És per això que vull mostrar el meu agraïment a les entitats i les persones que ho han fet possible, així com a l’equip tècnic municipal, que hi abocarà tots els esforços logístics per fer possible tota la festa. Perquè així, en conjunt i de la mà, fem de Begues un poble millor per a tothom. Perquè els que hi vivim ens en sentim orgullosos, i perquè els que ens visiten es quedin amb les ganes de repetir.

Gaudiu el Carnestoltes de Begues!