A partir d’aquest dilluns els establiments beguetans repartiran 6.000 premis entre els compradors
ldquo;Aquest Nadal no et rasquis només la butxaca” és el nom de la campanya que els comerciants i l’Ajuntament de Begues posarem conjuntament en marxa aquest dilluns per animar a tota la població a realitzar les seves compres als establiments locals. És una aposta ambiciosa com ho demostra que seran 6.000 els premis que es repartiran fins el dia 5 de gener entre aquelles persones que comprin als establiments adherits. Volem, i estic segura que així serà, que sigui el major nombre de persones possible el que pensi que no és necessari sortir del nostre poble per comprar en aquestes dates tot el que necessitem.
El nostre teixit comercial és ric i variat i ha sabut créixer i desenvolupar-se en la mesura en la que han crescut i s’han desenvolupat les nostres necessitats. Algú podria pensar que el seu valor principal és que és el que tenim més proper, però si ens hi fixem una mica més trobarem que ens ofereix tota una sèrie de característiques pròpies que hem d’aprendre també a valorar. El comerciant local coneix bé el seu producte, està especialitzat en allò que ens ofereix i , el que fins i tot és més important, coneix perfectament el que necessitem els seus clients.
Quan entrem per la porta d’un establiment del nostre poble no només ens coneixen a nosaltres, també coneixen els nostres gustos i les nostres preferències. Aquest és un valor que és impossible que trobem en cap altre lloc.
De la mateixa manera treballar amb el detall amb el que es treballa des d’aquests comerços ens garanteix la qualitat del que s’ofereix. És impossible que en un mercat tan competitiu com és l’actual un establiment pugui sobreviure si no és oferint els millors productes i serveis.
El comerç local és també un motor de la vida social i una eina fonamental per “fer poble”. Gràcies a la seva presència els nostres carrers i espais públics són més vius i vitals i ens conviden a trobar-nos amb els nostres veïns i veïnes.
I no voldria deixar de sumar a tots aquests avantatges el fet de que el teixit comercial és un dels principals generadors de riquesa i d’ocupació amb els que pot comptar un municipi. En un moment com l’actual, quan la crisi econòmica ha provocat i encara provoca tants maldecaps, estem obligats a mimar i tenir cura d’aquells que estimulen el consum i creen de manera continuada llocs de treball.
La campanya que iniciem vol ser d’aquesta manera senzillament una excusa per recordar-nos el que ja hauríem de saber: que el millor comerç ja el tenim a casa nostra.