Us puc dir amb orgull que a Begues, a casa nostra, estem en bones mans. Begues és un municipi segur, gràcies sobretot a la bona coordinació entre la Policia Local i els Mossos d’Esquadra (com també amb altres cossos de seguretat), però també per l’acció incansable i pel compromís de servei públic dels nostres i les nostres agents.

El sentiment de seguretat és molt important per a tothom. Saber que el perill, sigui quin sigui i siguem on siguem, és reduït i està sota control és una condició indispensable per al nostre benestar i el de la gent que ens envolta i que estimem. I si aquest sentiment de seguretat el tenim a casa nostra, és evident que el benestar és encara més gran.

Recentment, ha tingut lloc la Junta Local de Seguretat, una trobada anual per fer balanç de la seguretat del municipi durant l’any anterior. Els cossos de seguretat ens van informar que, amb les dades a la mà, en el darrer any s’ha produït un descens del 16,7% de les infraccions penals respecte a l’any anterior. Gràcies a la col·laboració que abans esmentava, tots els incidents i delictes han baixat excepte aquells que, precisament pel zel i el servei de les policies vers la ciutadania, han augmentat, com els relacionats amb el trànsit. I és que amb la voluntat de millorar les qüestions de prevenció i reducció de la sinistralitat, s’han realitzat molts més controls i, en conseqüència, han augmentat les infraccions que es detecten en aquests controls.

En aquest sentit, voldria fer una crida a la responsabilitat de la ciutadania. Perquè la seguretat, el fet que ens sentim segurs a casa nostra o al volant, també depèn de les nostres accions. Hem de ser conscients i responsables i saber quan estem fent alguna cosa que pot posar en perill la nostra vida i la dels altres. I no parlo només a l’hora d’agafar el cotxe, sinó també de prendre mesures d’autoprotecció, a la llar i com a individus.

Malgrat tot, la vida no és plenament segura i, per tant, els accidents i els incidents passen. I quan això succeeix, allà estant el Servei d’Emergències Mèdiques i els Bombers Voluntaris de Begues, tots dos també presents a la Junta Local de Seguretat. No tinc res més que paraules d’agraïment per tots ells.

Gràcies per fer de Begues un dels municipis més segurs de la zona, i gràcies a la ciutadania per prendre’n consciència i per fer de Begues el petit gran poble que tots i totes desitgem.