Les caramelles són una tradició ben arrelada a Catalunya que, aquí a Begues, fa més de cent anys que ens recorden les nostres arrels.

A Begues tenim un patrimoni cultural i històric ric i palpable. Tothom pot veure i visitar edificis emblemàtics, espais remarcables o jaciments prehistòrics que palesen materialment la importància del nostre passat. Però a Begues també tenim nodrits exemples de patrimoni immaterial, aquells que no tenen parets ni sostre, però que esdevenen una evidència igual d’important del nostre llegat. I un d’aquests tresors immaterials són les caramelles.

Com ja deveu saber, les caramelles són una tradició ben arrelada a Catalunya, unes cançons vinculades a la primavera per lloar l’arribada de la floració i del renaixement de la natura després de l’aspresa de l’hivern, tot i que també tenen un vessant religiós en estar relacionades amb la Setmana Santa.

A Begues fa més de cent anys que tenim la fortuna de gaudir d’aquesta tradició de Pasqua. I aquest cap de setmana no serà una excepció. Així, aquest Dissabte Sant, el Cor de Caramelles de Begues, format exclusivament per homes, ens delectaran amb les seves coples humorístiques i tonades satíriques als diversos barris i masies del poble.

Els caramellaires sortiran a partir de les tres de la tarda i recorreran el raval de Campamà, la Barceloneta, la Rectoria i Cal Vidu, i acabaran amb un recital a les vuit del vespre a la plaça de l’Ajuntament. L’endemà, Diumenge de Pasqua, actuaran pels carrers del centre del municipi a partir de les deu del matí.

La cantada de diumenge acabarà a la una de la tarda amb una actuació davant l’Església de Sant Cristòfol, una actuació que comptarà amb la participació de l’altre cor de caramelles de Begues, les Veus de Primavera, una formació exclusivament femenina que des de fa tres anys tenim la sort de gaudir a Begues. Elles, ja des de les 12.15 h, hauran actuat també al llarg del carrer Major.

Com podeu veure, la Pasqua a Begues és molt més que un període de devoció. És també tradició agrícola i amor per les nostres arrels; és estima per la nostra història i reverència per qui van viure abans que nosaltres i van mantenir els nostres costums i maneres de fer. Per això us animo a gaudir intensament de les caramelles de Begues.

I no només de les caramelles, d’aquest patrimoni immaterial de què us parlava. També us encoratjo, si us quedeu al municipi aquesta Setmana Santa, a descobrir o redescobrir tot el ventall que ofereix el nostre patrimoni cultural i artístic. Sabeu que no us decebrà.