La manca de pluges durant l’any ha fet que el nostre entorn sigui enguany especialment sensible al foc

 

El clima mediterrani fa que els estius siguin un moment per a prendre totes les precaucions necessàries davant dels incendis forestals. Però no és l’únic factor. La baixa explotació forestal de les darreres dècades, la manca de pluges, els efectes del canvi climàtic o les imprudències humanes són factors que se sumen a una situació potencialment perillosa. Enguany els nostres boscos es troben en una situació més sensible que en campanyes anteriors obligant-nos a extremar les precaucions.

Des de l’Ajuntament de Begues la campanya de prevenció d’incendis es desenvolupa sense descans al llarg de tot l’any: amb el manteniment de les franges de protecció i dels camins forestals, amb l’actuació dels ramats municipals que eliminen el sotabosc o amb l’actualització i aplicació constant del Pla de Prevenció d’Incendis Forestals, entre altres mesures. Però som conscients que, tot i la prevenció, com hem pogut constatar en altres poblacions catalanes en les passades setmanes, el foc pot aparèixer en un segon i acabar en molt poc temps amb el que la natura ha trigat anys a construir, posant en risc a més a les persones i les seves pertinences.

La prevenció davant dels incendis forestals hauria de ser una qüestió que estigués present en tot moment en l’activitat dels beguetans i de les beguetanes. Ningú millor que nosaltres podem saber com de privilegiats som per gaudir del contacte amb la natura. Ningú com nosaltres pot saber millor quant es pot perdre en un incendi forestal.

Per aquest motiu vull aprofitar per fer un cop més una crida a la responsabilitat dels meus veïns i veïnes. Sé que el nostre comportament en aquest àmbit és, generalment, exemplar. Recordem en tot moment, però especialment quan ens trobem en zones boscoses o en la seva proximitat, que ens estem jugant molt. Siguem curosos i mantinguem les precaucions.