A Vallgrassa, el llenguatge universal i obert de l’art esdevé eina per comprendre i integrar el territori, per fer-lo visible des d’una nova mirada. És un espai viu, un laboratori on es teixeixen ponts entre el Garraf i la cultura mediterrània.
Hi ha espais que no només acullen art, sinó que el generen, el viuen i el comparteixen. El Centre Experimental de les Arts de Vallgrassa és un d’aquests llocs singulars on la creació es troba amb la natura i on el visitant es converteix en part de l’obra.
El 26 d’octubre, tot això es podrà comprovar de nou en la inauguració de l’escultura Memòria, un homenatge a la pedra seca del Parc del Garraf obra del Víctor Mata. Una peça que també recordarà a l’artista Arturo Blasco, traspassat l’any passat.
L’escultura és un exemple clar d’això que us deia al principi: sembla sorgir del mateix paisatge. No imposa, s’hi fon. Parla amb una llengua antiga, feta de silencis i paciència, com si el territori mateix recordés els passos i la veu dels qui l’han estimat.
Aquesta instal·lació, que serà permanent, no podia tenir un altre escenari que Vallgrassa que, amb gairebé vint-i-cinc anys de trajectòria, és un espai on l’art i la natura dialoguen amb respecte, un punt de trobada entre els artistes, el públic i la natura.
A Vallgrassa, el llenguatge universal i obert de l’art esdevé eina per comprendre i integrar el territori, per fer-lo visible des d’una nova mirada. És un espai viu, un laboratori on es teixeixen ponts entre el Garraf i la cultura mediterrània.
Per tot això, vull agrair la tasca feta per totes les persones que han fet possible aquest espai, començant pel Jordi Aligué, director de Vallgrassa; al Xavier Roget i al seu equip de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, i al Víctor Mata, autor de l’escultura.
Des de l’Ajuntament de Begues continuarem treballant perquè l’expressió artística continuï present al nostre territori, impulsant projectes oberts, vius i multidisciplinars. Creant espais on la cultura i la natura esdevinguin dues formes d’un mateix batec.